Arne är då inte klok!

Arne måste va den konstigast hästen jag träffat..
Han funkar hur bra som helst på hackamore när man rider ut , för med andra bett sticker han oftast i galoppen, men för några dagar sen stack han med mig när jag hade hacket, fick oss en lite åktur, så nu är stora frågan va fan ska jag ha för bett, men ibland funkar han hur bra som hällst och inte sticker, han får typ sina ryck :P.
Men när man rider på bana funkar det med muffbett med stång eller 2delat pelham, men idag testade jag ett smalt 2delat tränsbett(gissar på 10mm) , och han funka helt okej på de, myckte bättre än vad jag hade väntat mig !:)
För sist jag red på vanligt träns bett fick jag ingen kontakt alls med han han bara gjorde som han själv ville, men nu gick de ju att få hans hals rak flytta han ordäntligt runt hörnen och han konsentrara sig på hindrett vi hoppade!:)
Måste skryta lite om att fegis arne våga hoppa över bom med däck på :) Snacka om att han är på bättrings vägar!:)
Va ett tag sen arne fick gå framför spedcarten, dax att börja köra då snön försvunit från vägen !:)


Kommentarer
Postat av: Moa Kauppila

sv; nej det är verkligen helt sjukt! Ja, eller hur, känns verkligen som om ingen behöver ett sådant skarpt bett! ;S

2012-03-01 @ 12:29:37
URL: http://moakauppila.blogg.se/
Postat av: Moa Kauppila

Idag avslutas min bloggtävlingen om ett par JW ridhandskar, glöm inte och kolla om du vann! En liten update är att fyra vinner, en handskarna och de tre övriga varsin överaskning!

2012-03-01 @ 15:14:31
URL: http://moakauppila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: